Näytetään tekstit, joissa on tunniste kevät. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste kevät. Näytä kaikki tekstit

torstai 15. huhtikuuta 2010

Varma kevään merkki

Naapuri sen sanoi, varma kevään merkki, kun meidän tytöt hyppivät hyppyskää :)
Jospa se estäisi luvatun takatalven tulon!!
Niin kauan kuin me olemme tässä asuneet (11v.) on joka ikinen kevät sidottu tuohon pihlajaan hyppunaru. Siinä on eräätkin hypyt hypitty, naapureiden iloksi eräätkin lorut loruteltu ja riimit riimitelty. Ja uskosta olen minä sitä narua pyörittänyt :)
Niin oli nytkin riemun täyteiset hyppynarutuokiot. Riemulla ei suorastaan ollut rajaa, näin eka kerralla. Lopettaa ei olisi malttanut millään. Ja niin kuin ennenkin, tulee kesä ja naru unohtuu..koko kesän se lojuu lähes toimettomana, kunnes ensilumien aikaan kerään sen talteen odottamaan seuraavaa kevättä. Näin meillä. Joka vuosi.
Perinteitä tulee kai vaalia :D
Varma kevään merkki on myös skootterit katukuvassa. Mutta miltä tuntuu, kun Oma Poika on skootterin selässä samaisessa katukuvassa menossa mukana? Pelottaa, hirvittää..osaakohan se nyt varmasti? Muistaakohan se tulla pihaan hiljaa? Muistaako käyttää vilkkua? Onkohan aamulla mustaa jäätä? Ei kai se.. Mitä jos..
Ja samalla olen niiin ylpeä isosta, pienestä pojastani :)

Joo, tänään käytin Poikaa katsastuskonttorilla ja leveä hymy naamallaan pois ajettiin. Mopo-traktorikortti takataskussa :)
Kotona hyppäs heti Iskän skootterin selkään ja son moro!
Tämä äiti siis istuu tulevat vuodet kotona syän syrjällään. Ja eipä aikaakaan kun Tuulihattukin liittyy letkaan letkeään..


perjantai 9. huhtikuuta 2010

Koulumatkalla..

Ja niin menin tänään kuin muinakin päivinä PikkuTyttöä koulusta vastaan..







(lahkeet oli ihan vahingossa unohtunut sulloa kumppareiden sisään..

Siis missään nimessä en halua valittaa..vaikka siis vettä sataa monettakohan päivää peräkkäin, lumi on mustaa ja lätäköt peittävt koko pyörätien niin että joko kahlaat tai lennät yli. Tai kierrät kilsan päästä..tai että kaikki ympärillä on harmaata ja likaista ja mutaista...lapselle ei ole oikeita vaatteita olemassakaan, toppavaatteet liian kuumat ja ohuemmatkin vaatteet liian kuumat, mutta pakko on vaatetta päällä olla..Tietystikkään kurahousuja ei voi laittaa kouluun, johan naurais jo harakatkin...sadetakki on kuuma ja sateenvarjoa saa varoa..ettei vain tökkää kaveria silmään..Vettä pitävät hanskat on hyvät, mutta kuumat..lapaset sopivat, mutta heti jo märät, pitää olla useat vaihtikset..ja siltikin kaikki ovat märät..
Ja siltikin lapsi jaksaa nauraa. Ja iloita..kumpa minäkin.. :)
Juup, kesäähän se tekee. Jaksan kyllä odottaa..mutta tule Kesä pian! :D