perjantai 8. tammikuuta 2010

Jotain valkoista..

Loppiaisena aloitin tuulikaapin maalauksen. Tuulikaappi oli ihan ällö, muisto minun edellisen lempivärin, keltaisen, ajoilta. Kuvaa siitä ei onneksi ole. Lokakuussa saatiin uusi valkoinen ulko-ovi ja siitä asti mua on kaihertanut..raskaasti!
Uusi tuulikaappi on luonnollisesti valkoinen :)
Tässäpä muutama kuva muista, jotka myös ovat valkoisen värin niskaansa saaneet..
Lautashylly jouluisissa tunnelmissa..
Kuistin ovi ja keittiön ikkunanpokat. Kiitos Iskä!

Juu, tytön huoneen kaapin tuunasin joulun alla pikapikaa sisustukseen sopivaksi..no eihän se edes kunnolla näy kuvassa.. :)
Sitten kodistamme löytyy paljon pikku esineitä jotka ovat myös osakseen valkaisun saaneet.mm. nämä pikku kehdot, talouspeperi"pidike", lintuhäkki, navetan ikkunan pokat, huhmare, munakuppi, puulautanen, taulun kehykset..yms. Myönnän avoimesti, täysin sekaisin olen koko emäntä!! :D

Sitten kodistamme löytyy valtavasti kohteita, jotka huutavat remppaa, maalia, jotain...
Tuulikaappi on niin pieni eikä siinä todellakaan kukaan edes mahdu aikaansa viettämään, mutta jos ensimmäisenä oven aukaistuaan on vastassa jotain vastenmielistä, vastenmielisyys jää päälle! Ei siinä auta, että jossain nurkassa on jokin kaunis hylly tai jostain kohti kotia löytyy "ihan kiva"-sisustussydeemi. Ensivaikutelma ratkaisee!
Joo, ihmeen kauan saan aikaa kulumaan tohon pikku tuulikaappiin, eikä tilannetta helpota trafiikki joka iltaisin ulko-ovestamme käy..
Mutta siis pian, pian valmista on!
Tänään onkin autuas hoitovapaapäivä, jonka käytän siivoukseen ja maalaukseen ja illalla jos sais torkkupeittoa vielä tehtyä..
Pakkasta -30.




tiistai 5. tammikuuta 2010

Loppiaisen aattona


Voiko sanoa Lopiaisen aatto? Kyllä voi. Tai niin ainakin mieheni sanoi tänäaamuna :D









Tässä kuvassa tyttäreni tekemät sisustuspallot. Sopivat meille hyvin!
Kaksi päivää töitä takana ja Loppiaisen lepopäivä tulee tarpeeseen :)
Meillä on muksut olleet keskenään nämä päivät ja hyvin ovat pärjänneet. Isompi tyttö on laittanut ruokaa kaikille ja poikakin notkunut hyvin hengessä mukana. Ihanaa, kun ovat isoja ja satunnaisesti sangen omatoimisiakin lapsia :)
Meillä on piha täynnä latuja sekä suksilla laskettavia mäkiä, joista osa on jopa jäädytetty sisältä kanneltulla vedellä.. täytyy sanoa, että tytöt ovat ahkerasti hiihtäneet. Pakkasesta huolimatta..
Meidän pihassa on oma Syöte - keskus :)
Ihanaa, kun on reippaita, punaposkisia tyttöjä!



sunnuntai 3. tammikuuta 2010

Hiihtoretki

Tässäpä vielä erilainen kuvakulma Uuden Vuoden Päivän jätkänkynttilästä :)

Eilinen suksien kokeilu pihalla poiki tänään hiihtoretken järvelle. Kaksistaan tytöt menivät, intoa puhkuen..

Pakkasta ei ollut kuin - 14 astetta, mutta aika kova tuuli oli ja alkoi tupruttaan pakkaslunta..

...vaan sepä ei menoa haitannut. Järvellä oli kaunista..Muutaman maisemakuvankin tytöt toivat tullessaan..




..kaunista..


Ja huomenna alkaa taas arki minulla ja iskällä. Lapset saavat vieläkin lomailla muutaman päivän..





lauantai 2. tammikuuta 2010

Kuvakulmia..

Tänään mainitsemisen arvoista on vierailu isomummon ja - papan luona. Siellä onkin aina mukava käydä. Nykyisin ollaankin käyty tiuhempaan. Joku kerta menen kyllä ilman lapsia ja kuuntelen ilolla heidän tarinointiaan lapsuudestaan ja nuoruudestaan..

Tänään mainitsemisen arvoista on myös, että tytöille kaivettiin sukset sauvoineen, monoineen esiin ja paukkupakkasesta huolimatta he hiihtelivät touhukkaasti pihalla :)

Kuvissa olevat haarukat ovat kirpparilta, äitini ostamat. Parittomat kahvikupit em. mummoltani. Ikkunanpokat ovat isäni kotipaikan navetasta..Ja kaunis virkattu koriste on isänäidin virkkaama.. Iida - mummu :)





Liina joka naulakosta roikkuu on kirpparilta, samoin kuin koko hylly sekä valkoinen isompi kannu (äitini ostama, kiitos!)


Tämä ihana vanhanajan kakkuvuoka on mummoltani.


Vielä viimeisiä joulukuvia...Ronskilla kädellä tänään joulua vähensin. Ehkäpä huomenna loput..? Tai sitten viimeistään tietty Loppiaisena :)


Peilikyntteliköt kirpparilta..


Ja tyttäreni ottama kuva tutista, joka jouluyönä meidän kuuseen ilmaantui. Tunnistimme tutin samaksi, jonka PikkuTyttö 2 - vuotiaana Pukille luovutti..Olipas mukava saada tutti muistoksi, kiitos tontuille! :D


Leppoisaa lauantaita!








perjantai 1. tammikuuta 2010

Uutena Vuotena...

..meillä juhlittiin kera serkkujen ja herkkujen..
..paikalla oli 5 aikuista, 4 murkkua ja 1 lapsi...

..herkkujen lisäksi tarjolla oli perinteistä reketin ammuntaa kera sädetikkujen..
Myöskin tinat muistettiin valaa..ja tietysti varjoa vasten analysoitiin uusi, tuleva vuosi. Pääanalysoitsijana toimi perinteisesti hän, kellä sana on hallussa eli Rakas Serkkuni :D


Ja hyväähän se uusi vuosi meille kaikille lupasi, suuria haasteita lapsille, ahkeruutta opintielle, suuria valintoja, ulkomaanmatkoja, ja tietysti rahaa - toisille enemmän, toisille vähemmän :)
Ja tietysti minulle, niin kuin aina, joka vuosi, näkyi se haikara vauvanyytti nokassaan..Kummallista...eipä taida haikaralla olla asiaa meidän ovelle.. :D

Pikkutunneille asti pelasimme vielä Alias - peliä porukalla. PikkuTyttökin valvoi 02.00 asti, taisipa tulla uusi valvomisennätys..




Tätä Uuden Vuoden päivää olemme viettäneet ihan rennosti laiskotellen..
Iskä viritteli takapihalle jätkänkynttilän, kylläpäs se palaakin kauniisti. Tyttöjen kanssa pelailtiin vielä Aliasta..ja herkkuja, herkkuja on syöty tänäänkin. Nyt syödäänkin kaikki herkut joka nurkasta pois ja aloitetaan se uusi terveellisempi elämä heti Loppiaisen jälkeen :)
Niin kuin aina. Joka vuosi. Tällä kertaa ihan oikeesti..




Hyvää ja parempaa Uutta Vuotta!








perjantai 25. joulukuuta 2009

Tästä se alakaa...

Tasaa keskelle


Jouluisia tunelmia...



Rauhaisaa joulua!


Lisää kuva
Lisää video
Poista muotoilu valinnasta