lauantai 30. maaliskuuta 2013

Pitkäperjantai


 Tarvitaan Impivaaran sukkalankaa
ja koukku nro 5.


Tarvitaan pitkämielisyyt
työn valmiiksi saattamiseen.


Tarvitaan yksi pitkän pitkä
 pitkäperjantai.

 
Lopputulokseksi saadaan
piiitkä poncho.


Etten sanoisi liian pitkä..

Mahtuu isommankin ihmisen päälle.
Eli mulle :)

Itse poncho syntyi nopsaan
jo aikoja sitten.
Helman palaset ottivat aikaa
jostain syyspaljon.
Yhdistäminen oli sitten miltei tuskaa.. 
Mutta valmis,valmis!!   

Tässä linkki aiempaan ponchooni,
josta löytyy linkki ideaan ja ohjeeseen.
Helman palaset suunnittelin ihan ite!
Mutta toki takaraivossa muhi
virkkaamani palaset kirjasta 200 ruutua.   





perjantai 1. maaliskuuta 2013

Viikon ystäväni

Viikon ystäväni on ollut
hanko-lanka ja koukku nro 5.




Posti toikin jo eilen ne sisustyynyt.
Olipas yllättävän nopeaa toimintaa.
Enhän malttanut odottaa,
yöllä hieman neulaa heiluttelin :)
  









 

  Joo!
Vielä ois kolme sisustyynyä jäljellä.
Ja lankaakin.

Pitäisköhän mun virkata yksi kerros enemmän,
etteivät olis noin pinkeitä ja epämuodostuneita?
Vasta taisin miettiä,
olinko virkannut yhden kerroksen liikaa :) 

Oppia ikä kaikki!


    

torstai 28. helmikuuta 2013

Ihanuus

Tyttäreni toi eilen koulusta 
tullessaan minulle myöhästyneen
syntymäpäivälahjan:






Siis mikä ihanuus!!
Tytär oli tarkoin valinnut 
värit minun 
makumieltymyksen mukaan.
Onnistuen.
Kiitos rakas ♥

Siispä annan kaiken tukeni hänelle,
kun hän valitsee viidennelle luokalle
ja tietysti sitä seuraaville 
teknisen työn tekstiilin sijaan.
Itsehän en moista osais edes tehdä.
:)



Postia ootellessa...



 ..niitä sisätyynyjä siis.
Kahteen tyynyyn on kuoret valmiina.

 
    




keskiviikko 27. helmikuuta 2013

Musta

Kotiimme on ilmestynyt mustaa.
Pieninä pirskahduksina.

Esim.









 Kynttilän muodossa.


Pitsiliinoina.
Tietysti.
Niitä olenkin jo esitellyt.


Mutta että wc:n mattokin..


 Vohvelikangas-pyyhe on ihan paras!


Tikka ompelukone lankoineni
on muuttanut yläkertaan.
 Nyt yläaulassakin on viihtyisää.
Ainoa miinus,
että minä sitten ramppaan yöt
portaissa lankoja hakemassa.
Yöt siksi,
että silloinhan sitä on aikaa virkata :)

Mutta tuo musta!
Mikä siinä viehättääkin,
se mua tällä hetkellä viehättää.

    

tiistai 26. helmikuuta 2013

Pyöreä


Muistatteko tämän?


En tykkääkkään!
Purin pois.

Mutta tästä tykkään;


Hanko-lankaa ja koukku nro 5.

Toiselta puolelta hieman erilainen.
Voi sitten vaihdella puolta
mielialan mukaan :)


Virkattu pinta on kaunis!
Vaikka tietenkään,
edelleenkään,
minun tekemiä
ei kannata liian tarkkaan katsoa.

Itsetehdyn näköisiä,
persoonallisia ;)


Sitten mulla on valmiina
nämä kaksi yksilöä.



Eipä löytynyt meidän kaupungista
pyöreitä sisustyynyjä.
Vielä,sanoi myyjä.
Takapajulassako tässä asustellaan?
 
Mutta onneksi netistä löytyy ihan kaikkea.
Koukkua heilutellen,
postia odotellen..   


 

maanantai 25. helmikuuta 2013

Ilonpilaaja

Meillä on siivottu.
Vaihdettu järjestystä.
Raivattu!

Eilen illalla sain aivan loistavan
pikku sisustusidean!


Virkkasin..putkilon?


Koska tämä,
 niin tärkeä pullo ei hivellyt silmääni.


Pullon paikka on tietysti eteisessä.

Avainkorin vieressä.
Johan istuu sisustukseen.

Sitten paikalle osui mieheni.
Joka sanoi;
Onkohan tuo nyt ihan viisasta?
Käsidesi kun on kuitenkin myrkkyä.

Pöh.
Ilonpilaaja.


Vaikka tottahan se taisi torista...

Mutta ideasta en luovu!!


Jep!
Nyt hivelee silmää!
Ja turvallisuuskin on taattu.
Kaikki ovat lukutaitoisia.
Kai.
:) 


 

keskiviikko 13. helmikuuta 2013

Tyyny

Katsoin mallia 
200 virkattua ruutua kirjasta
ja annoin palaa.


"Ruskea ja valkoinen
ne yhteen soppii,
huomenna viedään
pussauskoppiin.."


Samanmoinen molemminpuolin.

Onko siinä kuitenkin yksi kierros liikaa?
Kun noin epämuodostuneelta
varsinkin kuvassa näyttää.

Mutta keskikuvio on kiva.
Lumihiutalemainen?